lördag 15 oktober 2011

Burton overall.


Nu börjar det bli riktigt kallt här på morgnar och kvällar. Alfons fick inviga sin nya overall från Burton igår när vi skulle ut. Han va så söt, så jag skulle kunna äta upp honom. Det som är bra, även fast det är en overall i ganska stor storlek (92) så har den två dragkedjor. Det underlättar verkligen när man ska klä av och på honom. Denna kommer vara hans "finoverall", som kommer användas när vi ska upp till fjället och åka skidor/bräda. När han skall leka ute så får det bli slit och slängkläder. Känns så dumt att förstöra nya saker till att leka och skita ned sig i. Vet inte om jag är supernojjig eller om det är vanligt bland föräldrar att göra så här?

Idag har Alfons varit med pappa på jobbet i 3 timmar, eftersom vi båda va tvugna att jobba denna lördag. Väldigt typsikt! Allt gick bra iaf och nu är de hemma och väntar på att jag ska sluta och komma hem.
Det är det bästa med att jobba. Komma hem till några som väntar på en och blir glada av att se en =).

Hoppas ni har en mysig lördag i stugorna, själv ska jag sätta på mig raggisarna och onepiecen när jag kommer hem. Är så frussen! Glömde understället idag =/

Ps. Vad tyckte ni om Idol igår? Jag tyckte verkligen INTE att Denise va den som skulle ha åkt ut. De andra glömde ju texter och sjöng illa. DS.

2 kommentarer:

Linda sa...

hej Malin!!! sâ snygg overall !!! Alfons kommer vara kungen pâ fjället i vinter ;)
jag har ofta "finkläder" när viâker ivâgpâ nâgot...sedan blir de lekochsmutsa ner kläder!!!!! men sedan brukar jag komma pâ att barnen har inte använt sina "fin" kläder och debörjar växa ur dem...ja dâ fâr de ha dem iallafall!!! fast jag har ju spart mycket som kan bli till andvändnign igen!!!! oj oj oj vad snygga skor!!!! fast om du köper dina skor kommer ju du att använda dem och slita ut dem innan lillbebisen har hunnit växt i sina??????? hmmmm...ja ja jaaaaaaaaaaag veeeeeeet de är svârt att motstâ....älskar att handla ROSA!!!!!! köpte ett rosa Eiffeltorn med strass pâ till Elsa i helgen när vi var i Paris!!! ha h a ha och rosa Paris strumpor till din prinsessa....!! kunde inte lâta bli..sâ söta,skickar dem pâ posten lite senare ;)

Emsan! sa...

Finaste Alfons, han e så söt! Längtar så mkt till er! Träffade Lisa o hon skulle kolla om vi kunde hyra stuga i Trysil så ev att vi åker dit, så då får vi pendla lite mellan Trysil o Sälen =) Men vi får se, vill helst bo hos er ju. Ska bli roligt o träffa lilla sessan med sedan. Riktigt snygga kläder fårn Neff såg jag.. *vill haaaaa* Nåväl ha en trevlig kväll! Kramis <3