fredag 28 oktober 2011

Vitrinskåpet är klart.








Då är skåpet färdigmålat och piffat. Nya lådhandtag är fastskruvade på lådorna och tapeten är på plats. Pimpade även hyllplanet med bollfransar. Det som skall vara i vitrindelen är inställt och hela nedersta skåpet har blivit mitt pysselskåp...*lycklig*

Tack för alla kommentarer på vägen. Ni läsare är så söta!!!

Summa summarum: Färgen va kanon, jag målade 2 lager (ville att skåpet skulle se lite lantligt ut), med ett lager till hade det sett fabriksmålat ut och det ville jag inte.
Efter målning vaxade jag ytorna och sen polerade med en gammal nylonstrumpa, så det blev lite blankare. Utan vax blir ytan matt som kalk.
Inget slipande eller annat förarbete behövdes.....så skönt!

Nu ska nästa projekt påbörjas...har nog lite mer än halva burken kvar. Kan säga att jag är grymt sugen på att beställa mer och i nån rolig färg. Vill även prova på att måla med patinerad (gammal sliten) look på nästa projekt. Ska bara få Mats att bära in bordet från ladan. Eller byrån eller halvmånebordet.....som ni märker har jag en del projekt stående hihi.

Vill ni läsa mer om färgen och hur man får tag på den går ni in Här.
Där kan ni läsa massor om färgen och tillverkaren och se alla olika kulörer.

Tack än en gång Sarah på Storegården för att jag fick köpa färgen via nätet, även fast ni inte har någon riktig web butik (än)!! ;)


pssssssssss.......det som är så bra med färgen är att den torkar snabbt, så du kan börja måla andra laget redan efter en liten stund. Hur bra som helst när man har nyfikna barn i närheten och man inte kan låta det stå och torka i 8-12 timmar som vissa andra färger har som torktid.

Trevlig fredagsmyskväll...snart blir det idol och snask!

5 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åhh vad fint! Ett riktigt Lyckoskåp enligt min smak. Gillar dina rosa detaljer och tapeten där i skåpet. Ursnyggt!! :) Det där har du gjort bra!

Kram Ann-Louise

Anna sa...

Det blev hur snyggt som helst, bra gjort Malin!

Lisa.L sa...

wow så fint d blev :D och extra fint med tapeten ! Vart inte så mycket fynd till mig själv igår,men mycket till barnen :D kram

Sarah James Larsson sa...

Jättesöt blev det med tapeterna ju. Snacka om skillnad mellan hur det såg ut innan. Bra jobbat du!
Ha en bra vecka.
Kram.

Madde sa...

Vilket fint skåp!! =) Trillade in här när jag surfade runt på bloggar, och din blogg kommer hamna bland favoriterna! =)
Jättemycket fina saker du gör!

Kram Madde