måndag 17 oktober 2011

Rykande het Moose!



Idag blev det den till-gottade älggrytan från i fredags. Långkok-grytor blir ju bara ännu godare när de får stå till sig. Denna bara smälte i mun. Kul att den va så varm när jag tog kortet, så det rykte om den...ser ni det?
Skönt att slippa laga middag ibland....bara värma och äta...klart!

Idag va Alfons som Håkan i "Sunes Jul"...han bara ville ha potatis...så roligt...
Måste ju tillägga att det är den bästa julkalendern på tv EVER...ingen slår den!

PS. Vi va in till Lidl i Malung förra veckan, för en premiärtitt. Där köpte vi en grekisk salladsost, lik Feta, men ändå inte. Kan säga att den va kanon, rekomenderar den starkt. Jättekrämig, mild och billig. Vi har aldrig handlat på Lidl innan, så det blev inte så mkt som vi kom hem med. Massa saker som vi inte vågade köpa pga att vi inte visste vad det va för nåt. Ds

2 kommentarer:

Linda sa...

Jädrans vad gott! Måste göra en gryta snarast! :)

Kram Linda

Linda sa...

ââââ de ser underbart gott ut!!! neeeeeeeeeeeeeej MALIN!!! NU FÄR DU TA OCH KOMMA HIT OCH LAGA MAT!!!! jag vill SMAAAKA!!! MUUUmmmmmmmsssss...

Lidl har jag aldrig handlat pâ själv,men mânga säger att de är okey, de är ju prudukter frân tyskland,om jag inte minns rÄtt, prova är helt rÄtt,dâ vet man sedan om de är bra eller inte, jag fâr väl prova nâgon dag att handla där, vi har flera butiker i närheten!!!
krama buspojken frân kusinerna ;)