tisdag 12 juni 2012

Älskade liljekonvalj


Min favorit blomma är nog denna skönhet. Liljekonvaljen, den är inte bara gratis att plocka den doftar underbart och är så söt med sina små klockor. Vi har hela vår slänt ned mot älven full av liljekonvaljer just nu,  tog in en minibukett av de som slagit ut hittills. 
Lekte lite med PhotoScape och la på en effekt. Antikt foto heter det. Önskar jag kunde mer om foto redigering och fotografering. När ska jag få tid till att lära mig det då? Jo...när barnen är stora...suck. 

En annan favoritblomma som kommer på andra plats (eftersom den inte är gratis och inte finns i överflöd) är Pioner. Vi har en liten med-betoning-på-liiiiiiiiiiiiiiiiiten mitt i gräsmattan. Tre små knoppar har tittat upp i år igen. Förra året va det lika många. Nån som har koll på det här med pioner? Förökar de sig eller kommer det exakt lika många blommor på varje planta varje år?

Nu dricka upp kaffet -fulkaffe-, snart hämta storebror på dagis och senare laga Chicken paneng.

Inga kommentarer: