lördag 30 juni 2012

Bästaste skrutten


...japp.......så kallar jag min lilla skatt. 

Han är bara så gullig och läskigt smart och har minne som ja vet inte vad.
Var tvungen att skriva ett liten inlägg om honom just nu för han va så söt alldeles nyss.

Han och pappa Mats gick ut för en stund sen, för Mats skulle fixa lite med veden. ( måste nog va hans favoritgöra för han håller jämt på med den där veden så fort han är utomhus... jäjä) Alfons följde såklart med
ut, med-tvingad av mig för han satt hela dagen igår och kollade på tv när det spöregnade ute. Ialla fall så hörde jag han klampa upp för trappan in till huset och sen öppnades dörren. Det blev tyst en stund sen hörde jag honom ta av sig stövlarna och sen kom han in i köket....går till vardagsrummet och hämtar sin leksaks grästrimmer och sen går han ut i hallen igen och tar på sig stövlarna och går ut igen. Hur sött är inte det??!! 2,5 år och gör saker helt själv...plus minns vad han hade trimmern..plusplus han tog av sig skorna!!! .Det roliga är att han inte sa ett ord till mig fast jag satt 2 meter ifrån här vid datorn. En kort stund efter han gått ut hör jag honom vråla wroom wroom wroom...vilket betyder: Han trimmar gräs.....
Mammas super-söta-älsklings skrutt!

2 kommentarer:

Stina sa...

Så gulligt.:-)

Ja, de där lakanen är lika mjuka som Beach House-lakanen. Jag fick nämligen en liten provkudde av dem för ett par år sedan, så jag fick känna på tyget.:-) Kram

LyckligaPraliner sa...

Hi hi ja verkligen gulligt!! Förstår vad du kände då :)

Kram Ann-Louise