lördag 23 juni 2012

Det ni inte visste om mig...eller?

Läste en rolig blogg för nån dag sen där det va en tjej som hade gjort en lista över saker som inte andra visste om henne eller konstiga saker hon har för sig rent allmänt. Jag tänkte prova på en likadan...here we go!


  • jag har grym beslutsångest....när det skall väljas mat på restaurang, cafe eller liknande. Ändå slutar det med att jag tar det vanliga.....feghet eller beslutsångest..det vette F**?!
  • När jag ska köpa kläder åt mig själv, slutar det med att jag hittar superbra kläder till barnen istället...enligt mig iaf.
  • Jag kan absolut inte gå och lägga mig utan att ha tvättat bort sminket, de få dagar som jag använder sådant nu för tiden. 
  • Jag kan inte ligga på håret när jag sover, måste lägga upp det över/bakom kudden.
  • jag måste alltid ha ett glas vatten vid sängen om jag inte har det blir jag supertörstig mitt i natten, det roliga är att när jag väl har ett glas där så dricker jag inte, för då är jag inte törstig men om jag glömmer det.... blir jag supertörstig...jäjä i lands problem.
  • får fnatt på matrester och disk i diskhon. 
  • hatar gamla diskttrasor som luktar unk.
  • på nåt skumt sätt dras jag ALLTID till det rosa i butiker...undermedvetet.........
  • har en windows mobil, och irriterar mig fortfarande på att det inte finns Smurfwill till den.
  • Lyssnar på P3 hela dagarna.
  • erkänner att bloggandet/fotandet/piffandet tar upp alldeles för mycket tid som jag egentligen inte har.
  • är rätt förvånad att jag aldrig behöver fälla ned toaringen efter sambon, han gör ALLTID det...?
  • tycker att dagis är och förblir dagis.....varför detta tjafs med förskola?
  • är livrädd varje dag för att jag ska hitta mina barn döda...funderar mycket på hur jag skulle reagera om så va fallet...usch.......
  • har en svaghet för tidningshyllan i mataffären...speciellt inredninsgdelen.
  • försöker klä mig "vuxnare", men faller tillbaka till street-stilen jämt. Hur mycket jag än försöker och tror att jag kan köpa kläder på Lindex eller kappahl. 
  • Kan inte gå i högklackat på grund av hallux valgus plattfötter...hatar dem!
  • Mest nöjd med mina vader om det är nåt jag måste va nöjd över.
  • Har redan fått gråa här...skyller på barnen.
  • Min "man" säger hela tiden att han ska byta ut mig mot 2st 20-åringar och jag garvar varje gång.
  • Jag vill gifta mig,men vägrar vit klänning och bröllops fest.
  • Jag vill fortfarande ha en rosa kitchen aid även fast jag har en röd.
  • Jag är urdålig på att simma och jag hatar simhus pga simskolan när jag va liten.
  • Tycker att det är skönt att vaxa benen.
det va nog allt just nu.....hoppas ni inte somnade!?


1 kommentar:

Sofi sa...

Oj det var mycket info!;)
Känner igen mig i mycket, bla vattenglaset och beslutsångesten. Däremot håller jag inte med dig om "dagistjafset" eftersom jag jobbar på en förskola!:)

Ha en bra dag!

Kram Sofi