måndag 25 juni 2012

Korvstroganoff GI


Min favoriträtt alltime är ju Korvstroganoff med ris. Helst då med det klibbigaste riset man kan hitta. Dock är ju inte det direkt GI vänligt, så jag kör denna variant som funkar nästan lika bra.

Korvstroganoffen gör jag med korv ( med så hög kötthalt ja kan hitta) -lök-tomatpuré och fet creme fraiche plus lite salt och peppar och lite vatten för att få en simmig sås.
Istället för ris blir det stekt riven blomkål
Som till alla måltider har jag grönsallad till.

Detta är gott, men jag vet inte riktigt om det räknas som GI eller lchf? Jag tycker det är svårt att avgöra och veta skillnaderna på dessa 2. Får nog ta och läsa lite i mina böcker. Jag kör ju inte superstrikt  just nu, äter det jag mår bra av helt enkelt. 

Träna och äta bra...det måste man ju må bra av och gå ned i vikt av?

Inga kommentarer: