onsdag 27 juni 2012

Vitt och rött

Vit gröt, som inte va poppis alls att äta. My fattade inte vad vi gjorde och varför vi stoppade nåt på en sked i munnen på henne. Hon blir 4 månader nu den 29/6 och får ju börja smaka på saker. 

Rött va det här. Alfons gjorde en "faceplant" ned i golvet när han satt på skateboarden. Det va bara näsblod denna gång, som tur va. Han blir 2,5år den sista denna månad. 

psssttttt.............det är absolut inte bra med dåligt väder..vilket gör att man sitter vid datorn och klickar hem lite saker här och där. Jag har gjort lite rea fynd på nätet (Nordljus, Campadre) som jag ska fota och visa er när jag får tid. Idag har Alfons varit sjuk och spytt, vilket gjort att jag har fått springa från barn 1 som spyr till barn 2 som gnäller. Tillbaka till barn 2 som gnäller han med och sen tillbaka till tvåan som då också har spytt men bara för att hon åt för häftigt. Så ser mina dagar ut just nu....väldigt kul NOT!
Till råga på allt så stod jag och diskade upp efter middagen för ett par timmar sen och då tittar granntanten in. När de ser ut som en tornade och bomb har slagit ned på nedervåningen. Typiskt! Såklart det är kul med spontanbesök, men jag ogillar att det ser ut som ett tattarhem då.



Inga kommentarer: