lördag 30 juni 2012

Dalarna och enkelheten


Varför krångla till saker? Här har ni en enkel ring med liljekonvalj blad trädda över kanten....så fint och enkelt. Denna såg jag på midsommar bland alla fina saker kvinnorna/männen i byn tillverkar och visade upp för folket. Underbara trasmattor och hantverk...dock känner jag att en trasmatta för 800kr inte kommer innanför denna dörr.....

Även fast jag har kommit att älska Dalarna, så vill jag bort till sommaren och värmen...vart har den tagit vägen? Kommer min sista mammalediga sommar bara försvinna? Kommer jag inte minnas min tid med My som en underbar sommartid med massa mys och glass i solen? Doppa tårna i vattnet se båtar glida på vattnet och grilla och umgås utomhus. Det är sådana här gånger jag saknar min familj och vänner i Stockholm extra mycket. Där va allt så enkelt (då utan 2 barn...jag vet) man kunde hitta på saker varje dag om man så ville..utbudet och möjligheterna va oändliga. Nu med 2 barn och avstånden till allt så blir man lite begränsad. Saknar närheten till skärgården och vattnet ( vi bor vid en älv, men det är inte samma sak).

Nu bingen,....natti natti!

1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Jo men mys på annat vis. För mysa måste ni ändå. Absolut! Ja inte är det alltid jättekul att bo där avstånden är långa och utbuden få, om man vill välja...Och sakna sin familj är heller inte kul.

Ann-Louise