onsdag 20 juni 2012

Räksallad


Sommaren är ju salladens årstid kan man säga. Det är väldigt gott att äta sallad när det är varmt ute, det är enkelt att tillaga för man slipper stå vid en varm spis. Ja många fördelar helt enkelt...plus att: 
"Man kan ju inte bli fet... på en grönsaksdiet" ...eller hur?!! ;) 

Så big UP för sallader. Denna vecka har det blivit både grekisk sallad och räksallad. Även fast sommaren inte har kommit tillbaka än. 
Räkorna marinerade jag i vitlök och örter...mumma. Perfekt för alla er som har en liten ört trädgård nu i sommar. I min är gräslöken rätt ensam. basilikan får stå inne på fönsterbrädan än så länge.
Däremot brukar jag jämt passa på å köpa bladpersilja när vi är på Willy´s och handlar. Den står sig bra i en vas med vatten i över en vecka. Nyttigt och gott.

Annars kör jag på med min vikt resa. Sakta går kilona nedåt. Eftersom jag inte kör stenhård diet ( för det orkar jag inte med 2 barn och träning 4-5 ggr i veckan) Jag är ändå rätt nöjd. Slipper känna mig uppblåst och spänd i magen och jag orkar mer. Vågen visar ungefär 2.5 kilo ned, och jag är nöjd. Mitt mål är ju 10kg ned på ett år...så jag har inte bråttom.

Imorgon bitti blir det mumisga kesoplättar till frulle igen. De är verkligen kanongoda t.o.m Alfons gillar dem.
Jag äter dem med kesella och upptinade hallon och blåbär. Strör lite stevia på och njuter. Funderar starkt på att börja laga sådana istället för pannkakor när Alfons ska få pannkakor. Mycket nyttigare och man håller sig mätt längre. 
Kolla in imorgon så ska jag lägga upp receptet.

Natti natti!

1 kommentar:

Fiffiga Systrar sa...

Sallad är absolut tummen upp!!! Ha en fin dan före midsommarafton! Kram från oss