måndag 25 juni 2012

Spercerihyllan del 2


3 av de små behållarna är borta, där får jag lägga nåt annat kul.

Vet inte om ni ser det, men en av behållarna är trasig i ena kanten.

här ska jag sätta fast en kortsida, så det blir lite snyggare.

Baksidan, där ny uppsättning måste dit på nåt sätt.

Nu har jag skrapat bort all gammal färg, vilket tog lite tid. Även sandpapprat den för hand (eftersom vår slipmaskin är borta, nån som har den?) och så har jag fått såga itu den ungefär på hälften,för att den ska få plats där jag vill ha den. Den andra delen ska jag hitta på nåt annat kul med.
Har börjat måla insidorna, efter byggaffären här i orten inte har öppet när det är sådana här helger, när man för en gångs skull har sambo hemma så man hinner med alla projekt. Så handla sida och uppsättnngs-anordning får jag göra en dag i veckan.
Den blir vit, samma färg som köksväggarna. Längtar sååå tills den är klar så ni får se hur fint det kommer bli.

Idag bär det av på första föräldraträffen med My, ska bli kul att träffa de andra föräldrarna och inte minst deras små bebisar. Alfons får leka med farmor så länge. Sommarveckorna bara rinner iväg, och än känns det inte som sommar för mig. Måste nog resa bort för att känna nåt sånt.

Ha en bra dag bloggisar!



1 kommentar:

Martina sa...

Hej syster,

Kommer bli sjukt fint det där.
Ni har int hittat slipmaskinen ännu?
skumt att den är borta!

Kram