måndag 11 juni 2012

Slicka skålen



Även fast man är super trött ska man vara med och göra allt som mamma och pappa gör. Så även igår. Vi gjorde vit chokladmousse till efterrätt och Alfons ville såklart slicka skålen. Sötnosen försökte nå det goda i botten, men huvudet va för stort att få ned i bunken. På andra fotot ser ni hur trött han är. 20 minuter senare låg han däckad i soffan. Han brukar aldrig somna framför tven eller i soffan. Bara när han är sjuk, men igår va det en händelserik dag. Vi gick nämligen på Malungs marknad i några timmar och farfar kom och överraskade oss, så det va fullt upp. Sen har farfbror Magnus varit på besök hela helgen, så han har haft lekkompis ;)

Idag åker Magnus hem, så vi kommer ha en ledsen sötnos här hemma om ett par timmar. Ser jag inte fram emot. De jobbigaste dagarna är måndagar och fredagar när han inte får va på dagis och leka med kompisarna. Jag ogillar de dagarna skarpt!

Annars händer det inte nåt kul denna vecka. Almanackan är tom än så länge. Ska väl försöka planera och fixa lite med dopet. Sen hoppas jag att det dimper ned en avi så jag kan hämta ut mitt paket från en vunnen auktion på Tradera hihi. Foton på dem kommer när paketet är upp plockat.

Visst ja..en rolig sak kommer troligtvis hända denna vecka iaf. En hantverkare kommer hit och ska kolla och ge oss en offert...spännande. Skattepengarna damp ju ned på kontot i fredags, och då blir det till att göra klart lite saker i köket och sen fundera på nästa steg i renoveringen. Sakta men säkert händer det saker här hemma.

Tjillevippen!

Inga kommentarer: