söndag 21 augusti 2011

Cupcake krokar.

Fick upp detta Gekås fynd i veckan. Tyvärr har vi inte så många tomma väggar i vårt stora kök, så denna fick hamna ganska långt från ungen. Vad gör det när man ändå behöver all motion man kan få hahaha.
Den gamla hemgjorda grytlappen är från min gamla släkting Gerda som bor i himlen numera. När jag ändå nämner henne kan jag säga att hon även har virkat mitt dubbel sängöverkast som vi har på vår säng. Vilket projekt, är fortfarande mäkta imponerad hur hon har orkat. Mina andra tjejkusiner har även de fått varsitt, vad jag vet om iaf. Hon va det ultimata hemmafrun som bakade och lagade JÄTTEgod mat. Ångrar fortafrande att jag inte frågade efter hennes supergoda recept. (måste nog fråga mina mostrar eller mormmor de kanske har dem??). Hennes man Holger som tyvärr dog en vecka efter att hon gått bort (av saknad och brustet hjärta enligt mig) va det bästa snickaren jag någonsin mött. Fast han va pensionär sen lång tillbaka, snickrade han ihop många fina saker till folk i hela Lycksele där de bodde. Saknar verkligen somrarna där uppe. Åka runt och titta på allt fint han gjort och gå på Lycksele djurpark och Ansia badet.
Jag har min brudkista och fina pandelklocka efter honom. Nu har jag också även en hallmöbel och spegel, som syster har haft sen de gick bort. Så vackra hemsnickrade möbler. Tyvärr alla i furu, men jag vill och vågar inte måla dem.
Detta inlägg blev lite annorlundare än vad jag hade tänkt mig, men nu har ni fått höra lite av min historia om några i min släkt.
Saknar er Gerda och Holger!! Hoppas ni har det fint fint vart ni nu är!



pssstt.....började fundera på om nästa pojke ska få heta Holger...vad tycker ni? Vi vet fortfarande inte könet än dock.....

Inga kommentarer: