måndag 22 augusti 2011

Kaklet.

Tvålpump: Åhlens, diskmedelspump: Gekås, stång+ tillbehör: Ikea.


Rosa porslinsburkar Ib laursen: Sofias hus.

Då va äntligen kaklet på plats över diskbänken.
Snällaste svärfar Johan har varit hos oss nästan en vecka på besök och hjälpt oss med massa saker.
Vi hinner inte med allt vi vill, när Alfons tar upp den mesta tiden. Eftersom han numera vill vara med och snickra, och det går inte så bra alla gånger.
Tack vare Johan kan vi nu elda i vinter utan att elda för kråkorna och få läckage i källaren. Tack tack!!!
Han och Mats har kaklat och satt fast bänkskivorna. De har suttit lösa sen köket byggdes för snart ett år sedan. Även den ensamma kranen, som har suttit i väggen till höger i bild är borttagen. Vi kom fram till att vi inte behöver nån kallvattenkran där. Nu ska bara en täckplupp dit.
En "redskapstång" har satts upp på kaklet. Praktiskt att slippa för mycket saker på bänken. Den är inköpt på Ikea och va en nyhet i sommar. Väldigt fin, om jag får säga min mening =).

Tusen tack Johan för all hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


4 kommentarer:

Martina sa...

ÅÅhhhh så tjusigt!!
Blev ju kanon bra det där!

Satt ni vid spisen också?

kram

LyckligaPraliner ♥ sa...

Snyggt!!!! Mycket bra blev det :)

linda sa...

jätte fint!!! bra jobbat Joahn!!!! och Mats! ni har käpat bra för att fâ detta resultat!! önskade att jag hade lite händiga gubbar i närheten...behöver fixa en hel del hos mig...!!! kram kram

LIVSGLITTER sa...

jag tycker att Nikond40 är en bra nybörjar kamera, man behöver inte vara expert för att få fina bilder! Men jag känner att jag växt ifrån "nybörjar" stadiet och vill uppgradera mej till en som man kanske ställer in mer manuellt. Visst får du köpa min gamla när det väl blir dags för det ;)

Ha en fin dag!