måndag 8 augusti 2011

Höst?

Precis fått måndagens veckotidningar till jobbet och en av dem är: "Fixa Höst". Betyder det att det är höst nu?
Jag tycker nog nästan att det är det. Lite mörkare på kvällarna och lite kallare vindar ute.
Men bli inte sorgsna för det, nu kan man ju tända ljus och krypa upp i soffan med raggsockor på och en gosig filt. Eller snarare krypa in i Onepiecen och bara mysa på kvällarna. Äta en äppelpaj av egna äpplen och bara njuta.



Vad gör ni när ni märker att det blir höst?
När ska man byta sommarblommor mot höst/vinterväxter ute?
Hinner mina tomater mogna och bli röda?

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Hehe, kul att jag precis skrivit ett inlägg om mina höstfeelings också.
Fast jag är nog inte riiiiktigt lika förtjust i hösten som du är. ;)

LyckligaPraliner ♥ sa...

Jag tänder ljus varje dag nu när det är mörkt och trist väder ute. Och så har jag nog ätit onödigt mycket gofika.... Och jag har sockar på mig...och mina walkingskor ute....Men när värmen kommer tillbaka åker sockorna av! Höst..jo jag har täcket på mig istället för bara påslakanet :))
Hoppas du mår bra! / Ann-Louise ;)

Hvita Hjärtat sa...

Hej!

Tack för hälsningen hos mej, roligt att du också tyckte om kaklet! Ja du, när blir det höst...det funderade jag också på idag. Vi har haft regn och rusk en hel vecka nu, och jag får lust att slänga alla sommarblommor och inreda i höstfärger...men det är ju bara början av augusti ännu!

Kram,
Jennie

marrimoster sa...

nu på nemorgonen var det bara 6 grader här i Älvd. höst el inte det känns så , jag har oxå massor med tomater att oroa mig för men jag hoppas hoppas, // ha en trevlig dag