torsdag 4 augusti 2011

Fika eller fika....det är den stora frågan ;)

Sitter här på jobbet igen efter två dagars ledighet. Solen skiner från en klarblå himmel och graderaren visar +33 grader i solen och +25 grader inne. Änsålänge är det inga +30 grader inne och det är jag glad över. Det brukar betyda svettningar och migrän.

GB glassen är påfylld med både Kulglass och pinnglass, men inga kunder syns till.
Är allas semester slut nu...är sommaren också slut??

I helgen är vi båda lediga tillsammans för en gångs skull och då blir det nog en tripp till Mora.
Frysen, kylen och skafferiet gapar tomma. Det har blivit en hel del hopkok till middag de senste dagarna...om jag säger så. Igår hittade jag en bit falukorv, den räckte precis till 2,5 portion stroganoff.  Dagen innan det gjorde jag linsbiffar av röda linser, som jag oftast har hemma och gör soppa på ( hur gott som helst). Även linsbiffarna blev goda tillsammans med kokta morötter, potatisar och en vitlöksyogurt.
Alfons åt med god aptit, det betyder plus!

I helgen som va, när pappa och syster va på besök hann jag med en del.
Tex koka svartvinbärssaft. Det blev saft av 1 kg bär som jag plockade av 1,5 buske. Vi som inte har skött buskarna alls sen vi flyttade in, och de hade inte blivit skötta på flera år innan heller. De växer iaf massa bär på dem och jag hann få ihop lite innan fåglarna hade ätit upp allt. Har inte hunnit prova den än, men ska försöka göra det ikväll. Hemlagat när det är som godast!!

Inga kommentarer: