fredag 12 augusti 2011

Dagens projekt..

Började slipa bordet, men gav upp när jag kom till bordsbenet. Hur skall jag kunna slipa det snyggt? Blir ett livstidsprojekt känns det som.

Denna hylla hittade jag i garaget, har målat den lite för den va så skitig. Får se om den kommer till användning.

Inomhus projektet för dagen blev att sy hissgardinen. Den är halvklar, eftersom jag inte har sytt några band att knyta upp den med. Nu hålls den upp av nålar.

Vet inte om ni ser att det är ett gammalt lakan med spets?  I jul hade jag tänkt sätta rött siden band bakom spetsen, så det syns igenom. Blir nog jättefint, eller vad tror ni? Sen funderar jag på att göra små café gardiner nertill...får se om jag får tid för det.

Det va dagens alla måsten, nu sitter vi i soffan och degar efter den goda maten och efterrätten.
Skall ut och fiska senare, när lile skrutt sover. Tur att vi har älvtomt ;)

Hoppas ni har det trevlig i fredagsmyset?!

1 kommentar:

Martina sa...

Duktig du är, du få nog slipa foten för hand tror jag!
Jag blir inte helt nöjd med min halva av bordet, känns inte som det blir helt vitt.
Blir nog något annat märke på färg nästa gång!

Saknar dig
Puss och kram