fredag 12 augusti 2011

Franska maränger.

Igår bakades det franska maränger här hemma. Svågern Magnus stod för det mesta av bakandet och jag för fotograferande. Här är det Rostad mandel och choklad maränger.

Får ett par veckor sedan fick jag ju ett paket från Finland och kusin Johanna. Nu fick jag användning av den goda Marianne crushen som va med. Vi blandade i lite av den i halva satsen. Kan säga att dem marängerna va himmelskt goda.

Färdiga och redo att göra sällskap med glass, vispad grädde och skivad banan. Vad blir det?
Jo marängsviss...mums mums!! Härligt sega inuti och smuliga utanpå...maränger när dem är som bäst!

3 kommentarer:

LyckligaPraliner ♥ sa...

Åhhh så gott det ser ut och med Marianne kan det ju bara bli ännu bättre för det är ju sååå gott det också !! Vilken tur du har som har en privat bagare hihi och säkert doftar det ju betydligt godare än vad det gör hos mig nu då hahaha ;)
Ha en bra dag fina du! :)
Ann-Louise

Martina sa...

WOOOOOW! Gud så gott det ser ut!
kanske ska börja baka jag hahahaha
Då har jag ju en anledning att ha en snygg Kitchen Aid i köket!

Linda sa...

mmmuuuummms....jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!