tisdag 2 augusti 2011

Grillväder och besök.

Äntligen lite grillväder när jag är ledig! Fläskfile och lammkotletter stod på menyn.

Denna helg va alltså min pappa och syster på besök i Sälen.
Syster fick ett litet ryck (ett bra ryck enligt mig) och fick för sig att vi skulle såga ett bord mitt itu.
Lite svårt va det att beräkna vart vi skulle såga eftersom bordet bestod av 2 skivor. Men det gick bra tillslut.
Hon tog med sig ena halvan hem och jag fick den andra. Hon slipade ned båda 2, och nu måste den bara målas. Får se vart jag ska få plats med denna lilla skapelse bara.

Medans pappa va Grillmaster gick jag runt och fotade lite, eftersom jag inte har gjort det sen jag planterade mina uteblommor. Såhär fina har de blivit. Zinkbaljan hittad ejag i vedboden efter vi hade köpt gården.

Samma med den här zinkhinken.

detta va den färdiga grillmiddagen. Kidneybönsallad och grönsallad med massa goda rädisor. Och den hemmagjorda salladsdressingen (salladssås på finlandsvenska). Snart dags att göra ännu en sats.

Inga kommentarer: