tisdag 2 augusti 2011

Skafferi

Vet inte om jag har nämt det innan, men vi har ett "walk in" skafferi på typ 3-4 kvm.
Tyvärr har inte det fått nån uns av renovering än, så det är apfult enligt mig.
Även där inne har förra ägaren gått lös med mintgröna färgen, och matchat det med rött golv och röda hyllkanter. Usch blä fy! Sen har de satt gammal överbliven plastmatta på hyllorna...också väldigt fult enligt mig. Har varit så sugen på att riva allt och göra fint där inne, men det får vänta. Vi måste göra färdigt de projekten vi har ofärdiga först.
Suck! Varför går allt så sakta?

Bildbevis har ni här. Kommentera gärna vad ni gillar och inte gillar! Sen behöver jag tips på vad jag ska göra med fönstret. Gardin eller inte gardin? Vad ska jag ha i själva fönstret för att det skall se fint ut utifrån sett?
Vissa saker som inte alls är snygga, måste man ju ändå ha där inne. Så som; kylväska (vi åker långt när vi storhandlar) brödrosten, toastjärnet, våffeljärnet mm mm.
Man blir ju så lätt "hemmablind", jag går ju in i det där skafferiet ett antal gånger per dag och till slut glömmer man hur fult det är. Tills man får dille på att städa där inne....och idag va en sådan dag. Regn i luften och ingen sol. Då tar man foto, och sen ser man till sin inte oanade förvåning hur groteskt fult det är...huga.
Vill måla allt VITT!!!!

pssssssss.....jag målade en omgång med golvfärg där inne när jag fick över i tråget efter gästtoamålningen, därav den fula golvfärgen. Mörkrött under som lyser igenom......


1 kommentar:

marrimoster sa...

jag har oxå ett skafferi som "man kan gå in i" - jämfört med mitt ser ditt väldigt fint ut - i mitt stoppas man i dörren av stora hundmatspåsar , hade tänkt göra något åt saken men jag vet inte varför det hela tiden skjuts på framtiden

kram