söndag 28 augusti 2011

Smygtitt på fotona från Rappnes handelsträdgård.

Fin Orkidé, som jag tycker liknar Penseér.

Rävsvans för självplock.

Patinerade krukor, 20:-. st. Dock för små för mina växter.


I lördags efter en snabbvisit på Bondens marknad på söder i storstan, åkte vi till Ulrikdals handelsträdgård.
Ni som följer min blogg vet ju att jag gillar marknader och loppisar, men tom jag fick panik av denna. Det va så fullt med folk att jag knappt kom fram själv. Utan barnvagn. Hann med ett fynd, som jag dock inte har fotat än. Därför gled vi vidare mot Solna och Ulriksdals trädgård. Först avnjöt vi en fika i värmen. Jag och syster delade på en supergod Pecannötkola paj, den måste jag kolla upp i Leilas. Kändes som att jag har läst om nåt liknande recept där. Supergod va den. J&D´s kakor såg inte fel ut de heller. Dock så hade de inte latte där, så de andra tog vanligt kaffe vilket tydligen va ett stort misstag. Det smakade skit.  Nu när jag tänker efter så kanske det hade med att kaffemaskinen låg bredvid ingången till gästtoaletterna hahahaha.
Ett tips till fiket är alltså : Skaffa espresso maskiner!!

Efter det goda fikat va vi i god form för att kika in den gigantiska handelsträdgården. Det är sådana gånger man önskade man va rik. GUUUUUUUUUUUUDD va fina växter och blommor.
Jag hittade "plättar i luften" för en bra peng, så den hamnade i korgen. Sen gick vi vidare ned mot självplocket.  Hittade massa nytt spännande att skörda och lägga i min korg. Kul att se hur saker ser ut innan de hamnar i affären. Kom hem med flera olika sorters bönor, mangold, mm. Lägger ut fler foton senare. Sitter på pappas dator nu och har inget bra fotoprogram.

Nu väntas en dag till i storstan, innan hemfärd mot Dalarna. I veckan blir vi hundvakter, åt söta Mysack. Då kommer Alfons bli glad. Det är hans favorit kompis.


Inga kommentarer: