tisdag 9 augusti 2011

Sju grader och sol.

Imorse när jag tittade på graderaren (säger man så i Sverige?) visade den endast 7 grader varmt. Även fast jag gillar kyla och vinter så tycker jag inte det ska bli så kallt redan. Då blir hösten alldeles för lång.

En sak som gjorde mig glad igår när jag kom hem från jobbet va att en av tomaterna börjar bli lite röd nu.  Hoppas hoppas att det inte kommer en frost natt, för då går allt åt pipan.  En annan ska som inte gjorde mig glad va att en av mina Mårbacka pelargoner hade blåst omkull och krukan hade gått sönder. Imorgon när jag är ledig måste jag till affären och köpa på mig lite fler lerkrukor. Alltid bra att ha :)

Det va mina snabba morgontankar, precis fått i mig frukost på jobbet och skall sätta igång och jobba lite.

Tjillevippen!

Inga kommentarer: