lördag 10 september 2011

Älskade pall


Det är verkligen tur att jag målade och gjorde iordning denna pall. Den används väldigt flitigt här hemma av vår kortaste person...dvs Alfons. Nu är han i den åldern (varit ett bra tag nu) att han vill vara med på allt man gör. Han ska se på när jag lagar mat och helst hjälpa till. Provsmaka när jag bakar och helst skopa i mjöl och andra saker. Sno grönsakerna som jag skivar och skär till sallader, innan maten är klar. Om jag torkar av bänken ska han också torka av den. Allt detta gör ingenting, för han är så söt när han väl hjälper( stjälper) till. Vår goding.
På fotot har han lilla pallen som sitt buffébord. och samtidigt som stege för att se ut genom fönstret om det forhoppningsvis kommer an traktor på vägen.

Vad skulle vi göra utan vår Ikeapall? ?!! Tack Ingvar Kamprad för denna billiga och snygga uppfinning. Som jag själv pimpat såklart. Vem vill ha en tråkig omålad fulfuru pall lixom??

Strax ska vi iväg till Svärmor och Bosse på middag. Älg på menyn...inte hela då utan fransyskan som tur är ;)

1 kommentar:

Linda sa...

Jag vill låna er lilla goding.... Skick hit honom en vecka eller två :)))))))) jag köper en pall på Ikea.....!!!!! Ha en mysig middag kraaaam från faster