torsdag 29 september 2011

Brödbak.


Denna goda limpa bakade jag i förrgår, efter att ha sett ett superlätt recept på en blogg.

Hur lätt som helst att göra och superdupergod. Jag tillsatte 1 tsk kummin, eftersom jag tycker om bröd med kumminsmak. Nu 2 dagar efter är den fortfarande jättesaftig och god. Kan varmt rekomendera att baka eget bröd.
Får se när jag får inspiration att göra ett surdegsbröd. Har varit grymt sugen på att testa ett tag nu, men inte orkat sätta en surdeg. Snart kanske lusten kommer :)

Solen skiner för fullt ute och det är 25 grader varmt, och jag sitter inne för att jag inte har nåt vettigt att göra ute.

Vad händer i helgen då gulliga bloggisar?
Själv ska jag jobba lite eftersom det är "Uppställarhelg" på campingen. Omkring 70 husvagnar skall ställas till rätta och de skall fixas och donas inför vintern. Ska bli kul å se!

2 kommentarer:

Martina sa...

Hej syster, vilket fint bröd, önslar jag tyckte det var kul att baka. :)
Jag fick ett recept av en kollega du kanske vill testa, ska va lite mer GI, och det gillar ju du!

Saknar er
Puss & Kram

Lisa.L sa...

Brödet ser verkligen mumsigt ut :D och ja, kummin är jätte gott :D har haft d i fil nån gång, inte så dumt faktiskt! Jasså så det är en liten tös som gömmer sig inne i magen :D vad roligt med en av varje ! Själv hoppas jag också på en liten flicka då vi bara ska ha två barn. Men men ,huvudsaken är att dom e friska :D kram Lisa