måndag 26 september 2011

Hemgjord dressing



Denna helg har varit lugn, inte gjort så mycket vettigt. Sådana helger behövs ibland de mé.
Efter loppisen i lördags som inte va så fyndrik som jag hade hoppats, så låg jag i sängen med jobbig huvudvärk. Detta pga av för lite sömn och glöska av att ta vitamninerna och druckigt för lite. Nu mår jag bra igen, men jag känner att graviditetet börjar göra så jag är trött och orkeslös lite mer nu.

Igår satte jag igång med att göra lite hemgjord dressing iallafall. Nåt måste man ju göra.
Denna dressing gör jag från ett recept från min moster Monica. Den är en favorit här hemma och för alla som varit hos oss och provat. Lätt att göra och håller sig bra länge i kylen.
Jag gör den i min Kitchen Aid och receptet blir nästan 2 fulla Ikea flaskor.
Eftersom vi äter sallad eller grönsaker till varje måltid här hemma, så går det åt en hel dle dressing. I vanliga fall brukar jag göra vinegrette, men det är gott att variera ibland.
Om det är nån som vill ha receptet kan jag skriva det i ett senare inlägg.

 Bara att lägga in en kommentar ;)

Hoppas ni läsare har haft en mysig helg?!



Inga kommentarer: