torsdag 8 september 2011

Ultraljudsbild



Idag va vi iväg på första ultraljudet med andra knodden i magen. Efterlängtat eftersom jag inte tycker jag är gravid innan jag ser nåt röra sig på skämen. Tur hade vi också för det rörde sig, och det va bara en.
Det lilla livet sprattlade med armar och ben och ville absolut inte att vi skulle se mellan benen. Navelsträngen skymde hur vi än vred på ultraljudsmojjängen, så barnmorskan kunde inte se könet.
Hon kunde inte se allt så bra, men hon räknade ut att vi bara är i v.16+6 idag. Imorgon 17+0. Det innebär att vi får en ny tid för nytt UL..jippie. Titta på bebisen igen. Det fick vi inte med Alfons i magen. Får hoppas att det syns bättre nästa gång, så vi ser lite bättre. Jag tycker inte fotona är lika tydliga som med Alfons. Konstigt nog hade de fått ny UL apparat sen vi va där. Man tycker nya saker ska vara bättre, eller?

Imorgon är det Fredags med fredagsmyyyyyyyyyyyyys!
Vad ska alla hitta på i helgen då?
Jag har projekt: Rensa rabatten längs huset, för att kunna plantera vårlökar som jag ska hämta på posten imorgon. Kul kul!




3 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åhh men så ljuvligt underbart med en sån fin bild! Vi fick bara dåliga bilder där det inte syntes nåt knappt. Det var en dålig apparat som de inte fick byta ut. Numera måste alla åka 12 mil enkel resa för att göra ultraljud.

I helgen ska vi äta gott, tända ljus och ha det mysigt. Träffa lite vänner. Slappa och ha det gott :)

Ann-Louise

Linda sa...

Va roligt, stort grattis :) När är BF? Kram

Linda sa...

Ååå ett kort på lilleplutt ;) du har tur att få så fint kort iallafall och att du går åka tillbaka .... Brukar ju inte vara så i Sverige eller??? Helgen blir lugn fint väder de blir bad och grilla ikväll... Annars lungt och vila har varit mycket inför skolstarten barnen är trötta och gubben min har jobbat ihjäl sig denna vecka ( som vanligt) ....... Så vila o tv ligger på våran lista hi jo hi lycka till med planteringen!! Kram från faster