måndag 12 september 2011

Gurkmojjäng!



I våras (gud va tiden går fort) fick jag ett paket från min moster Monica som bor i Finland. I det inlägget skrev jag om denna roliga mojjäng från Thailand. Titta in här om ni vill se det inlägget. Ni som varit i Thailand har säkert sett de fina konstverken de kan göra av frukt och grönsaker?! Jag har aldrig förklarat eller visat hur man använder mojjängen, här har ni nu resultatet på hur det kan bli. Jag har även använt den till morötter. Matlagningen, eller saladen blir lite roligare om man använder denna.

Ni som känner mig vet ju att jag gick restaurangprogrammet i gymnasiet och att jag älskar att laga mat, som hobby visade det sig efter några år som kock/kallskänka. Att hitta roliga köksprylar är det bästa jag vet. Även att ha de fina framme och använda dem.
Drömmen vore ju att vinna 10 minuter på Bagaren&Kocken och få plocka på sig allt man kan. ojojoj....kan ingen ha en sån tävling?
Baka är en annan grej jag älskar, speciellt fina saker dvs. Roliga och fina tårtor eller cupcakes.
Såg filmen Bridesmaides igår, huvudrollsskådisen va tydligen en konditor och hon bakade En cupcake i filmen, vilken cupcake!! Hon nvände sugerpaste och dekorerade den med pärlemofärg. Tänk om man hade tiden och pengarna till att få pyssla med sånt?
Filmen i övrigt va väl sådär, då tyckte jag att " Hur många lingon finns det i skogen" va 1000 gånger bättre.

Detta inlägg blev väldigt blandat...handlade iaf om mat och bak, så det får hamna i den kategorin =)

Pssssssssssssssst...............i morgon ska jag med svärmor till butiken rackartyg i fors. En underbar inredninsgbutik, skall bli riktigt skoj. Åka utan barn och glo på saker i lugn och ro. Längtar redan!!! Det är sån tur att jag har världens bästa svärmor, eftersom min egen mamma (som inte kan kalla sig mamma längre) inte är nåt att ha. Nu fick ni veta det också. Nog första gången jag nämner henne överhuvudtaget i denna blogg. Kan säga att hon inte ens är värd det.!!

1 kommentar:

Linda sa...

ÂÂÂ âââ....min bästa Malin, ska ni âka till affären imorgon, vad mysigt, mamma sa till mig när hon var hâr och hälsade pâ oss att hon skulle ta med dig till en jätte mysig inredningsaffär.......vilken bra dag ni kommer^fâ....gâ runt i lugn och ro...utan nâgon som stressar en...!!!!! jag jag är evig tacksam för att jag har en underbar svärmor jag med,utan henne skulle jag inte klara av att bo kvar i frankrike...!!(jo kärleken förstâs,)men hon hjälper mig med allt praktiskt mm ... vi tvâ har tur!!!!! och nu vill jag se lite kort pâ din "lilla" mage....!!!!!!!!!

krampâ dig