onsdag 14 september 2011

MadamStoltz





Detta är mina två inköp från trippen till Malungsfors igår. Tack snällaste Lena för att du "lurade" med mig, och tusen tack för sakerna.
Det fanns alldeles för mycket fint, så det blev svårt att välja ut vad man ville ha. Fast när jag kom på vad jag verkligen behövde, så blev det inte lika svårt.
Nu får mitt första fynd agera brödkorg, men till julen ska det får extraknäcka som nåt helt annat.

Idag blev jag färdig med presenten jag håller på med, bara sista touchen kvar. Den blev riktigt fin. Kan säga att det va tusen gånger lättare att måla med svart färg än med vit. Svart=typ en strykning, vit= massa skrykningar.
Nu bara väntar jag tills storegården börjar sälja sin "mirakelfärg" via weborder.
Jag har ett stort vitrinskåp som jag vill ha vitt, nu är det fulfuru. Med denna mirakelfärg ska man slippa massa förarbete och slutresultatet skall bli superfint. Ska nog ligga på dem lite med några kommentarer ;)

Alla som har hemliga tips om att måla om möbler får gärna lämna en kommentar eller två ;). Ni andra får såklart också lämna kommentarer...hihi.

ps. Duken på fotot har min duktiga och supersnälla moster Maj-Lis vävt. Önskar jag kunde göra sånt. Ds

1 kommentar:

Martina sa...

ÅÅåhhh vad fin!
och super fina bilder, tror det är du som tagit över fotograf intresset i Familjen Rosengård.

Saknar dig jätte jätte mycket

Kram