tisdag 20 september 2011

Paj = inte trasig






Idag blev jag sugen på att göra paj till middag. Ingen sötpaj utan matpaj. När man är hemma om dagarna och har tid till att engagera sig i middagen kan man spaca ut och göra lite mer tidskrävande maträtter. Även fast sambon skulle nöja sig med snabbmakaroner och mamma scans köttbullar. Vilket jag kanske kan tvinga i mig högst en gång per år. De luktar ju prutt när man öppnar paketet!

Eftersom vanlig köttfärspaj verkade så tråkigt blev det en Tacopaj. Den blev mycket god och räckte till hela 5 måltider. Alltså 3 matlådor, vilket är kanon. Bästa drycken till Tacos är öl, i mitt fall alkoholfri. Sen är ju sallad och gräddfil ett måste till tacos, eller?

Till efterrätt hade jag gjort DumleKladdKaka, men den försvann lika fort som det sa piiiiiiiiiiiiiiiiip på ugnsklockan. Fattar fortfarande inte vart den tog vägen hihi. Hann alltså inte ta nåt foto på den, men den va superdupergod iaf. Om ni undrar hur den ser ut så ser den ut som en vanlig kladdkaka, men smakar mycket godare ;)

Nu blir det bingen, sängen, madrassen  eller vad ni andra nu kallar den.
Sov gott och vakna torrt!

4 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

hahahh ja jag har också funderat på det där med etiketter! Men som sagt..sjukhusfeeling..not..good..

ja det är himlans svårt att klura ut hur andra kanske ser på än själv. Vad dom tänker, skulle vara mycket intressant att få veta.

Du får gärna fundilera och svara sen ♥

LIVSGLITTER sa...

Jättefin! Haha ja det är ungefär så vi måste göra, ut med det gamla och in med det nya ;) Inte alltid sambo känner lika som jag..höhö.. =)

Liza sa...

Åh mums så gott det lät!!
Så fint o mysigt du dukat!

Min kruka med lejonhuvud är en gammal lerkruka som jag målat vit!
Låter fint med jularrangemang i!

Ha det fint!

Kram Liza

Pernilla sa...

Haha. Du har helt rätt. Det luktar verkligen prutt när man öppnar paketet med köttbullar!

Gud, jag blir så avundsjuk på din matlagning och bakning.
Jag har verkligen NOLL fantasi när det gäller matlagning. :(