onsdag 28 september 2011

Kossor och barnarbete.





En av Alfons favoritsaker är att hålla på med veden. Han gör precis som pappa Mats gör, och bär och sågar. Han har t.o.m varit med och klyvt med vedklyven. Under uppsikt då såklart, han fick trycka på knappen ;)
Så fort han ser en vedtrave eller vedpinnar så säger han: "pappa". Inte ved utan pappa, han är så rolig. Samma sak när han ser en borrmaskin eller motorsåg...så säger han pappa. Allt som har med pappa å göra heter pappa. Undrar om han säger mamma när elvispen kommer fram, om jag inte är hemma, måste nog testas.
Han tyr sig mer och mer till mig, eftersom det är jag som jämt är hemma med honom eller gosar med honom eller nattar honom ....börjar bli lite jobbigt att han alltid kommer till mig istället för Mats. Såklart är det bra och mysigt och man blir varm i hjärtat, men jag vill ju att han ska va likadan mot Mats. Att han ska g till honom när han blir ledsen eller vill ha nåt.
Hur gör ni mammor där ute? Har ni samma problem? Även fast vi båda har delat jämt på föräldraledigheten så har det blivit såhär. Vad kan vi göra?

Nu ska vi iväg på barntimmarna...hörs sen!

Inga kommentarer: