torsdag 29 september 2011

Ibland......

Foto från Alfons Dop 16/4-2010.


Ibland har man inte lust till nåt, inte ofta det händer mig för oftast har jag tusen saker på gång samtidigt.
Nu är jag inne i en liten svacka iaf, och vet inte riktigt varför. Jag är iof arbetslös ett tag till, vintersäsongen sätter fart i slutet av november med förberedelser inför backöppning 9/12 i Kläppen.

Jag borde ha hur mycket ork och lust som helst att göra saker här hemma, men icke. Har inte ens orkat brytt mig om att plocka ur diskmaskinen sen i förrgår. Inte vanligt hos oss kan jag säga, här brukar det gå 1-2 maskiner per dag. Nu åt vi iof middag hos B&L igår, och kom hem sent. Inget plockande med disk då inte.

Idag ser det ut att bli en fin dag, nyheterna sa upp mot 19 grader och sol. Vad gör det mig för nytta? Vad ska jag med 19 grader och sol till? Alla blommor är döda, man kan inte sola. Nä, då tar jag hellre snö och kyla så man kan leka i snön =)

Angående leka, så är det första föräldramötet på Alfons dagis ikväll. Spännande eftersom det blir första även för oss. Sist man va på sånt va när man själv gick i skolan =D
Imorse sov vi till 7.41, vilket betyder att vi hade 19 minuter på oss att vakna, byta blöja, klä på oss och åka till dagis. För kl. 8 är det frukost där och man ska helst inte komma instamplande mitt i. Jag hann inte ens se mig själv i spegeln innan vi åkte iväg, vi va där 7.57 rekord snabba va vi.. Alfons hade värsta sovrufset i håret, så sött. Tur som allt va så va han glad i idag och gick direkt iväg och lekte med kompisarna på dagis.

Om 2 timmar ska han hämtas igen, för nu har jag slösat bort en timme med att sitta här och äta frukost vid datorn. Jaja.......

Hoppas ni har en händelserik dag och trivs i solen...får se hru vår blir.

hej svejs!

Inga kommentarer: