torsdag 15 september 2011

Barbapappa



Fick lite inspiration när jag läste Louise´s blogg louisevitadrömmar där hon skrev om favoritböcker när hon va liten.
Dessa va mina favoriter. Hittade dem i min pappas källare och va bara tvungen att ta hem dem. Först och främst va det ju till lilla Alfons dem va tänka, men jag upptäckte att de va lite svåra att förstå även för honom. När jag bläddrade igenom dem väcktes massa minnen från när jag läste dem när jag va liten. Tyckte dem va så roliga. Speciellt den när Barbapappa blir mjölnare. Då lärde jag mig hur vetemjöl blir till, så lite lärorika är dem allt.
Så kul att ha dem sparade, speciellt nu när Barbapappa blev populärt igen.

Appropå barn och sånt, så har jag fått ett litet uppdrag om att beställa och planera barnträffarna i kyrkan. Så kul! Den andra oktober skall det vara familjegudstjänst och det ska då handla om Änglar eftersom det är St. Mikaelsdagen. Nu tror ni säkert att jag är superreligiös och går i kyrkan varje söndag. Så är inte fallet, men när min svärmor är präst så har man kanske gått lite mer på senaste dagar. Vilket är riktigt mysigt faktiskt, man får tid att tänka och fundera över livet när man sitter där i kyrkbänken. Runt Jul är det extra mysigt med den fina julmusiken.
Jaja..iallafall. Nu skall jag kolla runt efter pyssel som har med änglar att göra. Hjälp mig gärna att komma på saker man kan göra med barn från åldrarna 1år och uppåt. Har redan Panduros katalog, men vill gärna hitta nåt annat eftersom Panduro har så små förpackningar och är dyra.

Till alla helgona vill jag gärna hitta på nåt kul också, har tänkt på pumpor men det kanske finns nåt annat också. Eftersom Halloween inte är samma sak som Alla helgonas dag. Det ska ju helst ha lite med kyrkan och Kristendomen att göra eftersom det är kyrkan som står för allt.

Ha en underbar solig dag...det skall jag iaf ha.
Kram

2 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Haha kanske bara jag som är ett sånt himla kontrollfreak och ska minsann kunna göra så fina som på bilderna..fniss.. Mashmallowfluff är det imellan ;P

Linda sa...

âââ vad skoj att du fâr planera lite pyssel med barnen....!! vi pysslar ofta pâ barntimmarna i svenskakyrkan,men de är ju oftast mammorna som gör allt eftersom barnen är fÖrsmâ....eller ja du fattar,de kanske hjälper till och klistrar eller sâ....tänk pâ att de behöver inte vara sâ svâr föra tt bli fint!!! du kan ex rita modeller pâ änglar(typ en siluett(felstavat kanske)) och kopiera upp...sâ fâr de klippa ut och klistra pâ paljetter el glitter och lite vingar(fjädrar) och sedan lite snöre(guld trâd) och hänga upp i fönstret.... !!! till halloween sâ är de svârare, vi gjorde faktiskt pumpor med orage papper och elsa klippte ut svarta tänder ögon och sedan klistrade pâ hârdare papper...(som en ram) sedan blev de en lite tavla !!!!! ja ja lite tipps....de behöver inte bli dyrt häller.... ja ja bara tvâ tipps som jag tänkte pâ, men de finns ju massor att göra...oftast ska de gâ fort och lite roligt att ta med sig hem ;)