tisdag 20 september 2011

Sommar ut höst och vinter in.

Nu sätts sommarskorna in i garderoben och.......

......vinterskorna tas fram tillsammans med raggisarna.


Jag tillhör den där skaran av människor som använder sneakers året om. Även vid 50cm snö och 20 minus grader. Förra vintern köpte jag mina första riktiga vinterstövlar. En av de viktiga orsakerna va att jag behövde några skor att skotta snö i.  Det är lite jobbigt att snöra på sig snowboardbootsen för att gå ut och "leka" i snön.

För er läsare som är nya (om ni nu är några?) och inte va med i vintras, så kan jag berätta att jag är en inbiten snowboardtjej. Jag har åkt bräda sen jag va 17 år, vilket är 14 år nu...shit ...är det verkligen så länge??
Då borde jag ju va proffs nu eller? Nja.....med åldern kommer rädslan och den rädslan gör att jag inte vågar åka som jag gjorde mina första säsonger i Åre. Nu åker jag för att det är kul att svisha fram, helst i nysnö upp till knäna. *sakna*
Denna vinter vill vi ha mycket snö, men inte lika kallt som förra vintern tack....( vädergudarna kanske läser denna blogg, vad vet ja ? :)

Jahapp..nu har jag spårat ut på andra saker än vad jag hade tänkt skriva igen...Kanske för att jag vill ha snö nu? hihi

Inga kommentarer: