torsdag 15 september 2011

Dagens middag.

Igår fyndade jag oxfilé på Konsum, inte ofta vi äter sånt kan jag säga. För att få lite inspiration tittade jag in på http://www.recept.nu/ och där hittade jag ett recept från ett av mina favoritprogram "Halv åtta hos mig"
Oxfilé  med kantarellsås och örtsmör. Tillbehöret skall vara potatis toppad med västerbottenost. Jag skall köra en egen variant av den och inte med mandelpotatis. Ibland får man ta vad man har hemma så att säga. Kantareller hittade jag i en burk i skafferiet, från förra hösten. Helt glömt av dem.
Nu får vi bara se om jag får göra allt detta, när jag har en liten Alfons i hälarna som gärna vill vara med när man lagar mat.
Kan säga att han redan har "pallat" två kakor från plåtarna. Har försökt mig på Whoopies idag, med väldigt dåligt resultat. Det som är bra är att de blev goda. Får se hur de blir att se ut när jag har satt ihop dem med fyllningen.


Psssssssssssssst.....Ekorren har kommit på besök flitigt varje morgon och är inte så blyg. Kom precis på att detta inlägg nog såg lite suspekt ut när det stod dagens middag och en bild av en ekorre syntes i inlägglistan. =).............

Inga kommentarer: