tisdag 13 september 2011

Macarooooooooooooooooooons.



Fortfarande finns det några smaskiga Macaroons kvar i lådan, men de minskar för varje dag..hihi...
Den röda smakar gudomligt gott, bara en snutta av hallonsmak. Perfekt.
Däremot hade den oranga en väldigt konstig smak, kan fortfarande inte placera den. Typ blomma eller rosvatten eller nåt. Kändes jättekonstigt när jag smakade, får nog be Mats smaka och se vad han säger.
Säkert en poppis smak i Frankrike. Eller Linda? Vilka smaker/färger brukar ni köpa?

Idag får vi fika besök igen, då försvinner nog de kakor som är kvar...gissar jag. 


3 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åh ge mig några!! Jag behöver dem som tröst i min bokhylleångest och min kommande 40-års kris :))

Jag skulle också vilja ha den där gurkmojjängen så du kan tacksamt skicka även den ;) Tycker om det inlägget. En rolig blandning och allvar på slutet som fick mig till att tänka till lite...

Hoppas du hittade något på "Rackartyg i fors". Kul, du kanske visar det :)

Ann-Louise

Anna sa...

Törs jag säga att jag nog aldrig smakat en macaron!?

Linda sa...

Ja du Malin, sorry men jag vet inte vad de var för smaker lilla lådan var redan ihopp plockad, så jag frågade inte.... Ska göra de nästa gång jag går in på bageriet, typ imorgon ...... Jag gillar hallon( rosa). Nutella är god( ljus brun ) chocklad mmmmmmmuuums . Pistage( grön) ja och frais tagada( godis jordgubb smak ... Brukar vara rosa med prickar på ) .... Många favoriter här ... Ha ha ha jag hade tänkt att köpa bara rosa, men de fanns bara en kvar... Så därför blev de en mix låda !! Köpet med mig nästa gång vi kommer hem lovar !!! Kram