tisdag 27 september 2011

Vackra Orkideér

Denna orkideé är ljusljusgul och den fick jag av älsklingen för ett par månader sen. Den blommar fortfarande för fullt, och är den största/längsta orkideén vi har. Superfin!

Denna rosaprickiga variant köpte jag i affären när de reade ut för nån 20:a för att de hade blivit hängiga. Jag köpte en och tänkte: Jag chansar, vad kan jag förlora? Nu är den superfin och jättegrön i bladen och mår jättebra. Tyvärr bara en stängig.

Vad har ni för favotirblommor där hemma? Eller ni kanske bara har gröna växter?
Jag tar gärna emot tips och råd på fina inneväxter som är lätta att sköta och klarar av ett torrt klimat. Det blir så torrt här på vintrarna så jag har börjat fundera på att skaffa nån sorts luftfuktare. Finns det någon som har en sån och kan ge råd och tips om de är bra eller ej?

Lämna gärna en kommentar...det värmer i hjärtat ;)



Inga kommentarer: