söndag 11 september 2011

Helgens mat.

Härliga höstrotfrukter.

Mumsiga Malin special.

Såklart toppad med lite Crema di´ Balsamico från Saltå Kvarn.




I helgen har vi ätit väldigt god mat, iallafall om jag får säga mitt. Fredagens middag bestod av rotfruktsgratäng och stekt falukorv. Förätten blev min special, en egenkomponerad Bruchetta. Istället för mozarella tog jag feta och så gratinerade jag den inte i ugnen. Blev en väldigt god och perfekt mättande förätt.
Vinet ni ser på fotona får jag tyvärr inte dricka, men den har jag gjort en marinad av och lagt in söndagssteken i. Sen skall det göras sås på marinaden, efter den har gottat till sig i 8 timmar. Reultatet och betyg kommer senare  ;). Kan säga att jag blir hungrig av att skriva detta och längtar till middagen ikväll.

Hur är det med era matvanor kära läsare? Äter ni mycket frukt & grönt, följer ni årstiderna? Lagar ni mycket långkok?  Är söndagssteken ute eller inne?

Inga kommentarer: