söndag 18 september 2011

Cupcake cupcake överallt...




Dessa två superfina saker har snällaste svägerskan  Linda i Frankrike skickat till mig via svärmor och Bosse.
En t-shirt med cupcakes och ett par supersöta örhängen, som faktiskt är clips. Mina hål i öronen har växt igen när jag va gravid förra gången, så jag kan inte ha vanliga längre. Får se om jag tar nya hål i framtiden. Under tiden kan jag ha dessa, superbra!

Natten till igår blev lille Alfons supersjuk, feber och jättehostig. Under hela gårdagen spydde han upp allt han fick i sig. Vi hade tur som hann ut ut bygghandeln innan det praktiskt taget sputade ur mun på honom.
Stackars liten, hostade han så spydde han. På kvällen när vi hade lite mys efter gårdagens kakling och omhändertagande av Alfons fick han i sig lite chips och mörötter och dip, som han fick behålla.
Nu mår han mycket bättre och leker för fullt i sitt rum. Där jag också sitter och skriver detta inlägg om ni undrar ;)

Eftersom jag fick sitta med Alfons i knät hela dagen i går praktiskt taget så hann jag inte ens med hälften jag hade tänkt. Lite rens i rabatten blev det, så jag får helt enkelt sätta ned lökarna i ena halvan av den nuvarande delen. Jag hade tänkt ta bort allt gammalt och minska av den, men jag tror inte jag hinner innan det är försent för att sätta ned lökarna här. Det jag har hunnit med är iallafall fint. Nästa sommar blir halva rabatten gräsmatta hade jag tänkt. Den är alldeles för stor. Snällaste grannen Inga-Lill va över igår med en hel påse med lökar. Säkert 2-3kg med påskliljor och pärlhyacinter. Hennes rabatter är så fina. och välskötta.
Får se om vi får till det så i framtiden.

Nu är bara frågan: Kommer alla lökar få plats? Jag kanske helt enkelt får fixa till en minirabat på nåt annat ställe också, har en liten vid vedboden. Kanske få sätta ned lite där.

Ha ett trevligt avslut på helgen nu, tiden bara rinner iväg!!

1 kommentar:

Linda sa...

fint fint!!!! bra att du gillade s de sâ clips örhängena,de va lite roliga tyckte jag och de glittrade lite;)
här kommer hösten smygandes...inatt blâste de storm...kallare ute....!!!
jag tror du kommer lyckas bra med dina lökplanteringar..sâg pâ TV4 att de klarar av vintern bra!!! sâ du fârnog en jättefina blommmor till vâren ;)
kram kram