söndag 11 september 2011

Mumsfillibabba




Visst ser det gott ut?! Ja kan säga att det va väldigt gott. Receptet hittade jag på recept.nu.
Det är ett smidigt sätt att hitta recept snabbt, om man inte orkar bläddra i kokböckerna hemma.
Detta va alltså "Sölig rödvinsstek med kokt potatis och sallad med fetaörtröra"
Steken låg i marinad i 8 timmar och sen stektes den sakta i 125 gradig ugn. Perfekt röd, för vår smak och såsen som gjordes av marinaden och buljong fick koka länge för att bli så där mustig och god. Fick massa sås över, så den får flytta in i frysen. Då kan man bara ta ut den nån annan gång när man blir sugen, och inte har tid att göra sås. Perfekt. Röran mixade jag ihop själv, utan recept. Tog det som är gott och gjorde röra av det. Färska kryddor med fetaost och vinäger/olja. Sallad blir så tråkigt utan nån dressing eller liknande till.

Nu ska lillskrutt läggas för natten, och för att det ska gå fort och han skall somna direkt så får jag göra det. 
Ha en fortsatt trevlig kväll!!

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Det där såg smarrigt ut. Att äta något riktigt gott får en till att må riktigt gott också. Tror att du är duktig på att laga mat :)
(jag läser också varje inlägg du skriver)

Ann-Louise

Linda sa...

MALIN!!!!!! Nu kommer du hit!!! pâ en gâng!!! sätt dig pâ planet och kom hit!!!!!!!!! de ser ju sâ fruktansvärt gott ut....om jag lyckas att laga sâ där bra mat sâ tror jag att min gubbe friar till mig....;)
fast..ja vi ärju gifta men...men...de var ju ingen som friade...sâ wow!!!!!! vad duktigdu är..komhit och lär mig allt !!!